کودکان


 والدين كوچولوها :

اين سايت توسط كليساي كاتوليك ايران ، و در اختيار شما قرار گرفته است تا به شما كمك كند تا ايمان به عيسي مسيح را به فرزندان دلبندتان منتقل كنيد .

بنابراين اين سايت را به عنوان كمكي كه به شما پيشنهاد شده است در نظر بگيريد. ولي نه شيوه اي كه فرزندان كوچك ، بدون كمك شما از آن استفاده كنند . زيرا در واقع ايمان از طريق شهادت ايمان داران به جهش و حركت در مي آيد و نه صرفا توسط وسايلي مانند: كتاب ، تصاوير و يا سايت اينترنتي . حتي اگر به چنين وسايلي براي كمك و حمايت از تلاش هايمان احتياج داشته باشيم .

يكي از عادت هايي كه بايد همواره انجام دهيم دعا كردن در خانواده به ويژه در هنگام شب است . زيرا دعا كردن براي شناخت عيسي و متصل شدن به او ضروري مي باشد چون بدين ترتيب فرزندانتان از شما مي آموزند كه چگونه دعا كنند .

بدون شک ، فرزندانتان به ويژه آن ها كه كوچك ترند گاهي اوقات سوال هايي از شما مي پرسند كه اگر شما قادر به پاسخ گويي نيستيد ما در خدمت شما هستيم . براي ما بنويسيد تا شما را در انجام اين وظيفه ي سنگين ياري برسانيم . زيرا آن ها براي رشد نه تنها بايد از خوراكي هاي زميني تغذيه كنند بلكه نيازمند تغذيه نمودن از كلام خدا ، عيسي مسيح نيز مي باشند .

شما با مشكلات زندگي جوانان در جامعه اي كه از عيساي مسيح غافل است آگاهي داريد و مي دانيد كه اين جوانان به ايماني مستحكم و عميق نياز دارند تا تغذيه شوند . پس اجازه ندهيد فرزندانتان از گرسنگي روحاني بميرند !!

خدا اين فرزندان را به شما محول نموده است ولي اين شما‍ ئيد كه قبل از هر كس مسئوليت داريد تا ايمان را به آن ها منتقل كنيد و عيساي مسيح را به آن ها بشناسانيد .



 

مسئوليت والدين در برابر فرزندان :

دوستان گرامي، والدين محترم، به مناسبت آغاز سال تحصيلي جديد مي‌‌خواهیم توجه شما را به اهميت تربيت و پرورش فرزندانتان جلب كنیم.

تعليم و تربيت يكي از اركان مهم زندگي امروز ما مي‌باشد و تا حد زيادي آينده انسان به آن بستگي دارد. فردي كه تعليم ديده و تربيت يافته است مي‌تواند براي جامعه خود خدماتي بسيار ارزنده و مفيد تقديم نمايد. ليكن خوب است كه بدانيد اولين معلم و مربي فرزندان ، خودِ والدين مي‌باشند و منزل نيز اولين مدرسه‌اي است كه در آن كودكان و نوجوانان تربيت و تعليم مي‌يابند.

علم روانشناسي به ما مي‌آموزد كه در نخستين سالهاي زندگي ، كودكان خيلي آسيب‌پذير بوده و تحت تاثير رفتار والدين شان قرار مي‌گيرند.

والدين مسيحي ، در طول سال تحصيلي سعي خواهيد نمود تا اينكه فرزندان عزيزتان يك سال تحصيلي خوب و موفقيت‌آميزي داشته باشند ، تلاش خواهيد كرد تا آنان با يك كارنامة بسيار عالي سال را به پايان برسانند. بعضي از شما هزينه‌هاي زيادي جهت تقويت و بالا بردن سطح معلومات فرزندتان صرف خواهيد نمود. همه اين فداكاريهاي شما خوب و تحسين برانگيز است و نشان دهندة احساس مسئوليت شما نسبت به آنها مي‌باشد. اما والدين مسيحي نبايد از ياد ببرند كه نسبت به فرزندانشان يك وظيفه ديني و معنوي نيز دارند. يعني بايد آنها را با مسيح و پيام انجيل مقدس آشنا كنند ، همراه آنها روزهاي يكشنبه و اعياد به كليسا جهت شركت كردن در مراسم نماز قرباني مقدس بروند و از فيض آن بهره‌مند شوند. خانواده مسيحي همانند يك كليساي كوچك است ، كه در آن والدين و فرزندان با هم دعا مي خوانند ، انجيل را مطالعه مي‌كنند ، رفتارشان با يكديگر سرشار از محبت ، صداقت ، صميميت ، بخشش و از خودگذشتگي مي‌باشد ، همچنين والدين مسيحي موظفند تا روزهاي جمعه فرزندان خود را به كليساها و ديگر مراكز آموزشي وابسته به آن بفرستند تا در فعاليتهاي مختلف كه در آنجا برگزار مي‌شود شركت كرده و در يك محيط شاد و سالم رشد معنوي و مسيحي را پيدا كنند.

والدين گرامي ، بايد بدانيد كه از روز تعميد ، فرزندانتان همچون امانتی هستند كه از طرف خدا به شما واگذار شده‌اند. بنابراين لازم است با كمال جديت و كوشش و تلاش از اين امانت زيبا و گرانبها نگهداري كنيد تا اينكه هيچ آسيبي به آن نرسد و در روز موعود آنرا به صاحب اصلي‌اش كه همان خداي زنده و پدر مااست تحويل دهيد. خوشابحال آن والديني كه الگوي خوبي براي بچه‌هايشان باشد.

حضرت پولس رسول خطاب به والدين مسيحي مي‌فرمايد: “شما اي پدران، فرزندان خود را خشمگين نسازيد بلكه آنان را با آموزش و پرورش مسيحي تربيت كنيد“ (رساله به افسسيان باب 6 آيه 4).

كليساي مسيح كه از اجتماع خانواده‌هاي مسيحي تشكيل مي‌شود به فرزنداني نياز دارد كه اصول اوليه ايمان و دعا كردن را در منزل از والدينشان ياد گرفته باشند. اگر در بعضي مواقع عده‌اي از جوانان و نوجوانان به راههاي انحرافي و گمراه كننده كشيده مي‌شوند يكي از علتهاي اين پديده تاسف بار عدم توجه والدين به تربيت و آموزش فرزندانشان مي‌باشد.

والدين عزيز ، از يوسف مقدس و مريم باكره كه مسئوليت تربيت و پرورش عيساي كودك و نوجوان را داشتند سرمشق بگيريد تا شما نيز همانند آنها با دلسوزي و خدمتگزاري به فرزندانتان پيمودن راه صحيح را تعليم دهيد و براي رشد و نمو جسماني ، فكري ، معنوي و مسيحي شان از هيچ تلاش و كوششي دريغ نكني د. آنوقت است كه اين عزيزان باعث افتخار شما و كليسا و جامعه خواهند بود.

از خداي پدر كه هر خانواده از او نشأت گرفته است مي‌طلبیم تا شما را بركت داده و در اتحاد و محبت و وفاداري، هميشه استوار و ثابت بمانيد.